Ką reikia žinoti apie tranzito deklaraciją T-1?

Kaip žinoma, tranzitas – tai krovinių ir asmenų vežimas per vienos šalies teritoriją į kitą šalį, neatliekant papildomų operacijų, tokių kaip, pavyzdžiui, perkrovimas. Tai sudaro galimybę gabenantiems prekes per kitos šalies teritoriją asmenims nemokėti mokesčių, kuriuos reikėtų mokėti įvežant arba išvežant prekes.

Tam, kad kroviniai iš Amerikos ar Azijos galėtų nevaržomi judėti Europos Sąjungos teritorijoje, pildoma tranzito deklaracija. Tranzito deklaracija T-1 – tai garantinio tipo dokumentas, naudojamas muitinės procedūroms. Jis pridedamas prie prekių, gaminamų ne Europos Sąjungoje, tačiau esančių Europos Sąjungos teritorijoje. T-1 sudaroma atsižvelgus į tai, kokiu keliu atvyko krovinys. Jei sausuma, T-1 sudaroma pasienyje, jei jūra ar oru iš šalies, neesančios Europos Sąjungos nare, tuomet jūrų ar oro uoste įgaliotu agentu. Taip pat krovinys gali būti siunčiamas iš šalies, kuri yra Europos Sąjungos narė, tuomet T-1 deklaraciją turi pateikti tiekėjas arba siuntėjas. T-1 sudaroma naudojant važtaraštį, apyrašą, sąskaitą-faktūrą. Sąskaitoje-faktūroje yra informacija apie krovinio vertę, taip pat krovinio sudėtį, siuntėjo ir gavėjo duomenys. Apyraše nurodyti siuntėjas ir gavėjas, taip pat krovinio pavadinimas, nurodytos krovinio pagrindinės charakteristikos: svoris, išmatavimai, apimtis.

tranzito deklaracija t-1
www.arbogrensservice.nl nuotr.

T-1 – tai finansinė garantija, kad į Europos Sąjungos biudžetą bus sumokėti visi reikalingi muitai ir rinkliavos. Šį procesą kontroliuoja muitinės agentas, kuris sąlygų nesilaikymo atveju privalo atlyginti žalą Europos Sąjungai. Pavyzdžiui, jei prekė, keliaujanti Europos Sąjungos teritorijoje pagal T-1 deklaraciją nebus pristatyta nuo sienos iki muitinės posto, agentas, kuris išrašė deklaraciją, turės sumokėti visus muitus. Ši administracinė procedūra yra paprasta ir palyginti nebrangi.

T-1 taikomas tokiais atvejais:

  • prekė jūros keliu atvyko iš šalies, neįeinančios į Europos Sąjungos sudėtį ir toliau juda Europos Sąjungos viduje sausumos keliais ir čia yra saugoma;
  • prekė jūros keliu atvyko iš šalies, neįeinančios į Europos Sąjungos sudėtį ir toliau juda Europos Sąjungos viduje sausumos keliais už Europos Sąjungos ribų;
  • prekė keliauja iš muitinės sandėlio vienoje Europos Sąjungos šalyje į kitą Europos Sąjungos šalį;
  • prekė sausumos keliais įvežama į Europos Sąjungos teritorijoje esančius muitinės sandėlius saugojimui ar perkrovimui;
  • krovinys vežamas sausumos keliais per Europos Sąjungos teritoriją į jūrų uostus arba šalis, neįeinančias į Europos Sąjungos sudėtį.

Nauja kompiuterizuota tranzito sistema NCTS Europos Laisvosios prekybos asociacijos ir Europos Sąjungos valstybėse leidžia tranzito deklaraciją pateikti automatinio duomenų apdorojimo techninėmis priemonėmis, jei pranešimas atitinka nustatytus reikalavimus. Nuo 2005 metų liepos 1 dienos deklaraciją privaloma pateikti elektroniniu būdu išskyrus tuos atvejus kai to padaryti neleidžia techninės galimybės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *