Kaip turėtume važiuoti automobiliu kad nesudarytume kamščių?

vairavimasTikriausiai susidūrę su transporto grūstimis jaučiatės beviltiškai, nervinatės, keikiate aplinkinius ir tik retas ramiai tai priima kaip kasdienybės rutiną. 2018 metais Oksfordo mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad net ir vienas vairuotas gali labai stipriai įtakoti grūsčių susidarymą. Kaip apsisaugoti nuo spūsčių susidarymo ir kokius veiksmų vairuojant reikia vengti kad nepakenktume sau ir kitiems? Ar yra kokia nors veiksminga technologija kuri ne kosmetiškai o iš esmės sumažintų transposto grūstis ir chaosą keliuose?

 

Vienas iš mokslininkų siūlomų variantų yra rekomendacija kad automobilių sraute kiekvienas vairuotojas turėtų palikti pakankamai vietos prieš savo automobilį tam kad vairuotojai iš kitų juostų galėtų nevaržomai persirikiuoti į norimą eismo juosmą. Tai būtina padaryti tam kad nesusidarytų butelio kakliuko efektas t.y. laiku įleidus automobilį norintį išvažiuoti į šalutinį kelia jis nebevažiuos viduriniąja juosta iki eilės pradžios ir ten sustos paskui save sustabdydamas visą transporto srautą judantį ta pačia eismo juosta.

 

Kartais atrodo keista kodėl automobilių srautas judėjęs stabiliu greičiu staiga sustoja dėl nežinomų priežasčių. Šis fenomenas vadinamas transporto bangomis. Jis įvyksta dėl to kad vairuotojai vietoje to kad važiuotų nuolat stabiliu greičiu pasirenka skubėjimą, važiuoja greičiau ir sutikę kliūtį staiga stabdo. Tai dar kartą įrodo kad greitis yra vairuotojo priešas, ir čia nekalbame apie nelaimingus eismo įvykius.  Išanaizavę naujo automobilių judėjimo ir greičio stebėjimo programinė įrangos pateiktus duomenis mokslininkai pateikė vienareikšmius rezultatus kad automobilių dalijimosi paslauga, ilgalaikė ir trumpalaikė nuoma padeda sumažinti ir sureguliuoti kamščių susidarymą. Jungtinėse Valstijose įrengti specialūs šviesoforai skatinantys vairuotojus sumažinti arba padidinti greitį važiuojant davė apčiuopiamų rezultatų – vidutiniškai kelionės laikas maršrute kur buvo atliekamas eksperimentas sutrumpėjo net 15%.