Skirtingose kompanijose dirba skirtingi asmenys, kuriuos motyvuoja skirtingi aspektai ir kurie išsikelia nevienodus prioritetus gyvenime. Norint pritaikyti konkrečią motyvacijos sistemą reikia išanalizuoti teorines galimybes bei savo komandos patirtis. Padarius išvadas kur kas paprasčiau ieškoti darbą gerinančių sprendimų.
Kol dar neturite duomenų apie savo darbuotojų poreikius – pasinaudokite keliais paprastais patarimais, kurie Jums padės sukurti jaukesnę aplinką su darbuotojais.
- Jeigu darbuotojas turi gerą idėją – būtina suteikti galimybę ją vystyti. Neverskite jo sėdėti darbo vietoje, jeigu idėją vystyti jam geriau sekasi gulint hamake sode. Leiskite jam plėtoti savo mintis ir galbūt tai taps nepakeičiama inovacija ne tik Jūsų kompanijoje, tačiau ir pasaulyje.
- Juokitės iš savęs. Jeigu norite juoktis iš kitų – pirmiausia reikia pradėti juoktis iš savęs. Apskritai – juokas yra ne tik geriausias vaistas, tačiau tuo pačiu ir patraukliausia priemonė, kuri gali padėti suburti žmones į vietą dieną. Tam tikrose situacijose būti rimtam yra būtina, tačiau kasdieninė šypsena maloniau nuteiks darbuotojus.
- Padėka dažnai motyvuoja net ir labai nemotyvuotus darbuotojus. Klaidingai galvojama, kad pinigai yra vienintelis faktorius skatinantis vertinti savo darbo vietą. Daugeliui žmonių užtenka, kad jie jaustųsi reikšmingi ir geras žodis paskatina dirbti dar produktyviau.
- Suburkite komandą. Kai kuriems asmenims darbovietė yra tik vieta kurioje gaunamas atlygis. Jeigu subursite komandą ir jie taps ne tik kolegomis, tačiau ir draugais – didesnė tikimybė, kad jų buvimas darbe neš didesnį malonumą.
- Nepamirškite, kad darbuotojų išlaikymas ir motyvavimas yra ne tik komandinis darbas, tačiau ir individualus. Tai reiškia, kad kiekvienam darbuotojui reikia suteikti asmeninį dėmesį.
- Įgyvendinkite pažadus. Labai dažnai motyvacija mažėja tuomet, kai darbuotojas pamato, kad darbdavio pažadai ir liko pažadais. Jeigu sakėte, kad asmuo išdirbęs tam tikrą laiko tarpą gaus didesnę algą arba priedus – pažadus būtina įgyvendinti.
- Paskatinkite darbuotojus našiau dirbti suteikdami jiems galimybę keliauti į konferencijas ir mokytis. Tai ne tik padeda darbuotojams jaustis labiau vertinamiems, tačiau tam tikra prasme jie pailsi ir labiau motyvuoti grįžta atgal prie savo įprastų darbų.
Ne visada pavyksta motyvuoti žmogų, todėl labai svarbu sukurti tokią aplinką, kuri jį motyvuotų.
Dalyvavimas mokymuose: ar turi nori mokytis?
Daugelis galvoja, kad užsukę į kelių valandų seminarą ir įdėmiai išklausę pateiktą informaciją taps puikiu tam tikros srities žinovu. Visgi, mokymai lyderiams – tai ilgalaikis procesas. Žinant efektyvius komandos vienijimo būdus reikia bandyti skirtingas strategijas ir ieškoti geriausio motyvacijos kėlimo būdo.
Koučingas nėra visiškai tradicinis mokymosi būdas? Kodėl? Kadangi mokiniai atlieka kur kas daugiau darbo nei vedantysis, kuris dėstys informaciją. Būtent per praktines užduotis stengiamasi ne „iškalti“, tačiau pabandyti suprasti, kaip tai pagerina situaciją darbo vietoje.
Atėję į mokymus Jūs negausite vieno gero recepto, kuriuo naudojantis galėsite pasiekti mūsų akcentuojamus tikslus. Apskritai nereikia žiūrėti vien tik į rezultatus, kai rezultatų paieška gali suteikti daug reikšmingos informacijos. Garsus mokymų specialistas K. Lewin pasakė, kad „Nieko nėra praktiškesnio už gerą teoriją“. Suvokę, kokios priemonės gali padėti pasiekti gerą rezultatą, jas išbandžius – atrasite ir metodus.
Kitas dalykas, kad atėję į kursus turite būti motyvuoti juose ir dalyvauti. Jeigu bendravimas, savo nuomonės reiškimas, drąsūs poelgiai Jums yra svetimi – tokiu atveju apskritai verta pagalvoti apie lyderiaujančias pareigas užimančio žmogaus karjerą. Labai greitai susidursite su problemomis, kurias bus sunku išspręsti. Taip, išmokti būti lyderiu, išmokti būti charizmatišku tikrai įmanoma, tačiau žmogus turi nuoširdžiai to siekti ir dirbti, mokytis, kad gautos žinios būtų praktiškai įgyvendinamos. Taigi, pirmasis Jūsų savęs perlipimas prasideda kursų metu! Nepamirškite, kad tik diskutuojant galima atrasti tiesą.
Kursų metu susirenka labai daug įvairių žmonių. Nuo tokių, kurie vadovauti pradės tik dabar iki tokių, kurie turi ilgametę patirtį, tačiau nori mokytis, kad pavyktų pasiekti našesnių rezultatų. Labai svarbu pasinaudoti galimybe pabendrauti ir su skirtingais asmenimis. Jie gali suteikti Jums naudingos informacijos, gali pasidalinti savo patirtimi ir gal net pasiūlyti būdus, kurie praktiškai Jums lengvai įgyvendinami. Taigi, lyderis privalo stebėti aplinką ir dalyvauti joje, kadangi kuris nors patarimas gali būti lemtingas ir atnešantis daug naudos.
Paskutinis patarimas, kuriuo rekomenduojame pasinaudoti – nepamirškite konspektuoti informacijos. Kuomet informacija yra dėstoma, labai dažnai atrodo, kad viską tikrai atsiminsite ir nebus problemų, kai teorinę medžiagą reikės pritaikyti praktiškai. Visgi, dažniausiai svarbiausios smulkmenos pasislepia gyliai mintyse ir ne visada pavyksta tiksliai pasinaudoti tais patarimais, kurie būna akcentuojami kursų metu. Juolab, dažniausiai viską konspektuojantys žmonės yra gabesni savo mintis reikšti struktūruotai, apgalvotai. Paprasčiausiai jie visada gali „užmesti“ akį į kursų metu pateiktą informaciją.