Kai kaunietė Diana Lodienė trečius metus iš eilės bandė laimę Vytauto Didžiojo universitete (VDU) įstoti į doktorantūrą, priėmimo komisija, ją pamačiusi, jau nebeslėpė nuostabos – toks atkaklumas! Juolab kad ir pati Diana buvo nusprendusi: jei ir trečiąkart nepavyks, atsisakys minties siekti mokslų daktarės vardo. Tačiau trečiasis kartas nemelavo, ir šiandien versli kaunietė, vadovaujanti procesų valdymo konsultacijų bendrovei „Di Lodi“, turi ne tik mokslo laipsnį, bet ir 17 metų sėkmingos patirties versle, kuria kovo 5 dieną Kaune mielai dalysis su edukacinės konferencijos „Aš – versli mama“ dalyvėmis.
Dianos bakalauro ir magistro studijas Kauno technologijos universitete (KTU) vainikavęs tapimas mama anaiptol nenumarino širdyje glūdinčios verslumo gyslelės. Kelią į ten, kur yra dabar, versli kaunietė pradėjo darbu viešbutyje, vėliau sekė pieninės direktorės pareigos. „Po kurio laiko pradėjau jausti, kad man reikia mokslų – visada jaučiau žinių ir tobulėjimo alkį, juolab kad dirbant versle greit įtraukia rutina“, – prisimena pašnekovė.
Apie sprendimą siekti mokslų daktaro laipsnio Diana kalba lengvai ir be aplombo („sugalvojau, kad noriu“), tarsi viskas būtų paprasčiau negu paprasta. Tačiau iš tikrųjų kopti į akademines aukštumas buvo ne taip jau lengva: KTU absolventei į išsvajotąją doktorantūrą Vytauto Didžiojo universitete nepavyko įstoti nei iš pirmo, nei iš antro karto.
„Trečiaisiais metais priėmimo komisija, mane pamačiusi, jau juokėsi. Aš irgi galvojau, kad jei neįstosiu iš trečių metų, daugiau nebebandysiu. Bet įstojau. Tuo metu dirbau samdomame darbe; įstojusi pakeičiau ir darbovietę – pradėjau darbuotis mėsos perdirbimo įmonėje. Taigi studijavau ir dirbau – mano verslo patirtis tiesiogine to žodžio prasme visada ėjo išvien su akademine patirtimi“, – sako atkakli moteris.
Įgijusi mokslų daktarės vardą, Diana samdomos vadovės darbą įvairiose Kauno ir Vilniaus įmonėse derino su dėstytojos veikla: dienos metu vadovaudavo, o po darbo keliaudavo skaityti paskaitų studentams. Pasak jos, šios patirtys puikios tuo, kad dirbant vadovaujantį darbą įgytas žinias galima panaudoti ne tik įmonėje, bet ir operatyviai perteikti kitiems, nes viską nešiojiesi galvoje.
„Mano turima 17 metų praktinė patirtis visą laiką yra sėkminga“, – teigia herojė ir prisipažįsta, kad padirbusi vienoje vietoje 2–3 metus, jau pajunta rutiną. Taip nutiko ir su samdomu darbu – po kurio laiko apniko išaugtų marškinėlių jausmas, juolab kad įmonės vadovų ir Dianos, kuri siekdama akademinio titulo įgijo platesnį akiratį, supratimas apie verslo procesus ir turimos žinios pradėjo itin skirtis.
Rezultatai – jau po kelių mėnesių
„Kai pradėjau jausti, kad mano tiek teorinės, tiek praktinės žinios visame kame gilesnės nei tų, kurie mane samdo, natūraliai kilo noras daryti savo verslą – konsultuoti įmones ir jas nukreipti tinkama linkme. Dabartinė mano veiklos sritis gera tuo, kad joje negresia rutina: imu man nežinomą įmonę, kurią turiu sutvarkyti, sutvarkau ir imuosi naujos. Man toks modelis tinka“, – sako iššūkius mėgstanti MB „Di Lodi“ direktorė.
Anot įmonės procesų valdymo specialistės, savo veiklos išskirtinumą visada norisi parodyti per kokybę, o šią iliustruoja įmonės veiklos rezultatai. Taikant Dianos siūlomas metodikas, apčiuopti ir matuoti rezultatą esą galima jau po 3–4 mėnesių, kai kitos procesų valdymo sistemos permainų į gera neduoda ir po kelerių metų.
Procesų valdymo ir pertvarkymo klausimais konsultuojanti nuo trisdešimties iki kelių tūkstančių darbuotojų turinčius verslus mokslų daktarė neslepia, kad savo žiniomis tikrai negalėtų pagelbėti smulkesnėms įmonėms. „Tačiau jeigu verslios moterys nori auginti savo verslą, padėti joms įžvalgomis ir patarimais, nukreipti derama linkme visada galiu“, – tvirtina ne mažiau versli mama.
Pirmasis kontaktas lemia norą dirbti
Pirmąjį kovo šeštadienį Kauno verslioms mamoms dr. Diana Lodienė ruošiasi skaityti pranešimą apie savęs pozicionavimą (angl. self branding). Sako, ši tema turėtų būti daug kam aktuali, o jos imtis įkvėpė vieno dizainerio patirtis: paslaugas visoms Lietuvos įmonėms sėkmingai teikiančiam specialistui, pasirodo, sklandžiai ir tinkamai prisistatyti potencialiems partneriams ir klientams pasirodė esant sudėtinga.
Kalbėdama apie svarbiausius savęs pozicionavimo aspektus, mokslininkė pirmiausia mini pirmąjį kontaktą: žmogaus išvaizdą, įteikiamą vizitinę kortelę, elektroninį puslapį, automobilį ir pan. Antrasis svarbus elementas – atliekamo darbo kokybė. Ne mažiau svarbūs ir žodžiai, kuriais save pristatai. Tačiau būtent pirmasis kontaktas lems, ar su tavimi klientas ir partneris norės dirbti toliau. Visa tai ir yra savęs pozicionavimas.
Specialistės pranešime bus ir mokslinių įžvalgų, ir praktinių pavyzdžių, nes be jų teorija – tik plikos tiesos, menkai tevertos auditorijai. Edukacinės konferencijos verslioms mamoms pranešėja prisipažįsta labai mėgstanti dirbti su auditorija ir itin vertinanti asmeninį kontaktą, tad žada laužyti įprastus mokymų standartus ir suteikti verslininkėms žinių bei įkvėpimo.
Dr. Dianos Lodienės pranešimas apie savęs pozicionavimą – jau kovo 5 dieną (šeštadienį) nuo 10.00 valandos Kaune, Verslo centre 32, rengiamoje edukacinėje konferencijoje „Aš – versli mama“.