Kiekvieną dieną eksploatuojant automobilį dėvisi įvairios detalės, tarp jų – automobilio pakaba. Ne kiekviena gyvenvietė turi aukštos kokybės kelius – kai kuriuose pilna duobių, todėl vairuotojai neišvengiamai jas kliudo kiekvieną dieną. Kiekvieno automobilio ratai turi savo gamyklinius idealiausius parametrus, pagal kuriuos jam daromas gamyklinis ratų suvedimas išvažiuojant iš gamyklos. Tokie parametrai neišvengiamai pažeidžiami tiesiog eksploatuojant automobilį, tačiau įvairūs papildomi veiksniai, tokie, kaip kelio nelygumai, ratų geometrijai daro ypač didelę įtaką. Ratų suvedimas – tai procesas, kurio metu yra atstatomi tikslūs techniniai parametrai, taip pat profesionaliai sureguliuojami kampai. Nors ši paslauga autoservise sąlyginai nėra brangi, tačiau automobiliui ji labai svarbi. Pagrindinis ratų suvedimo tikslas – kuo geresnis automobilio stabilumas, lengvas valdymas, siekiama, kad automobilis lygiu keliu važiuotų tiesiai, ilgiau tarnautų padangos. Nesunku suprasti, kad visi šie dalykai siejasi su Jūsų pačių ir kitų eismo dalyvių saugumu. Šiltuoju sezonu netinkamai atliktas arba apskritai neatliktas ratų suvedimas gali jaustis mažiau (nebent tuo atveju, kai lyja), tačiau atėjus šaltajam sezonui, manevrus atlikti gali tapti iššūkiu. Automobilis gali tapti nestabilus, o stabdymo kelias ženkliai pailgėti – stipriai padidėja autoįvykių tikimybė. Nepriekaištingas ratų suvedimas yra siektinas ir ekonomiškumo aspektu. Kadangi abu automobilio ratai yra statmeni kelio dangos paviršiui ir lygiagretūs vieni kitiems, jie sukuria mažiausią įmanomą pasipriešinimą kelio atžvilgiu. Jei ratai stipriai prasilenkia su gamykliniais parametrais, yra daugiau ar mažiau išvirtę, ar pasisukę į bet kurią pusę, pasipriešinimas kelio atžvilgiu padidėja ir tokiu būdu automobilis gali pareikalauti iki dešimties procentų daugiau degalų. Lygiai dėl tos pačios priežasties greičiau dėvisi Jūsų automobilio padangos. Kadangi ratai, automobiliui judant, netolygiai liečia kelią, dėl didesnio pasipriešinimo kelio atžvilgiu vyksta greitesnis padangų dilimas. Esant tokioms sąlygoms tiek padangos, tiek važiuoklės dalys gali susidėvėti iki penkiasdešimties procentų greičiau, nei ratų suvedimui esant tvarkingam. Jei pastebėjote, kad vairas, ištiesinus ratus, nėra tiesus, pastebėjote netolygiai nusidėvėjusias padangas, automobilio nukrypimus į skirtingas puses bėgėjantis ar stabdant, atsitrenkėte į bordiūrą ar įvažiavus į didesnę duobę, atlikote važiuoklės dalių remonto darbus (vairo traukių antgaliu, pakabos svirčių, vairo kolonėlės nuėmimo ir pan.), rekomenduojame nedelsiant atlikti ratų suvedimą. Taip pat jį atlikti reikėtų ir profilaktiškai, pravažiavus dešimt – penkiolika tūkstančių kilometrų.
Panašūs straipsniai
Automobilio stiklo remontas galimas, kai nėra būtinybės jo keisti
Esant mažai įdaužai galima išvengti transporto priemonės, pavyzdžiui, lengvojo automobilio, stiklo keitimo. Šiai situacijai yra puiki alternatyva – automobilio stiklo remontas. AGN automobilių stiklai yra patvarūs, tačiau ir jiems retkarčiais…
Cummins dyzeliniai varikliai: ką reikia žinoti?
Cummins dyzeliniai varikliai – tai pramoniniai varikliai, sulaukę pripažinimo ne vienoje pasaulio valstybėje. Šie dyzeliniai varikliai suteikia galimybę keisti kokios nors rūšies energiją į mechaninį darbą. Šie pramoniniai varikliai naudojami…
Ruošiame automobilį žiemai: atmintinė, kurią privalu žinoti
Autoservisų meistrai teigia, jog žiemą eksploatuojami automobiliai patiria net keliolika kartų didesnį neigiamą poveikį negu važinėjant vasarą. Nenuostabu, jog tuomet transporto priemonės ir genda daug dažniau. Norint išvengti netikėtų gedimų…