ROAS ir ROI – reklamos atsiperkamumo rodikliai

roi
Photo by Canva Studio on Pexels.com

Tinkamai apskaičiuoti reklamos atsiperkamumą nėra paprasta. Ne veltui tam dažniausiai yra samdomi specialistai, kurie su tuo dirba kasdien ir daug dėmesio skiria inovacijoms, kurios padeda ne tik gauti tikslesnius skaičius, tačiau ir juos išanalizavus imtis priemonių, kurios gali padėti gauti dar daugiau naudos.

Šiuo metu kaip reklamos atsiperkamumo rodikliai dažniausiai yra minimi Roas ir Roi. Juos ir bandysime aptarti išryškindami pačius svarbiausius skirtumus.

ROAS

ROAS anglų kalboje skamba kaip Return on Ad trumpinys. Jis nurodo – kiek vienas investuotas euras atneša įmonei pajamų. Jis yra apibrėžiamas tokia formule

ROAS = Pajamos / Reklamos išlaidos

Tikrai ne visada didesnės investicijos garantuoja, kad pavyks ir gauti daugiau naudos žiūrint santykinai. Kur kas svarbiau yra rasti tinkamą reklamos strategiją bei geriau pažinti savo galimus klientus, auditoriją bei pasiūlyti jai tai, ko, tikėtina, kad jai reikia. Dažniausiai reklama atsiperka, kai ROAS rodiklis siekia bent jau 4 arba 5. Žinoma, gali tekti skirti laiko, kol galiausiai sukurta strategija atsiperka ir pradeda nešti naudą. Viską lemia jūsų pasirinkta reklamos strategija.

ROI

Kitas reklamos atsiperkamumo rodiklis, kuris padeda kur kas paprasčiau įvertinti naudą, kuri gali būti gaunama yra ROI. ROI tai yra Return On Investment apibrėžimas, kuris nurodo įmonės pelną arba nuostolį, kuris yra patirtas reklamos kampanijos metu.

Šiuo atveju yra taikoma tokia formulė:

ROI= (Pajamos – išlaidos) / išlaidos reklamai

Išlaidos gali būti labai įvairios, tačiau faktas, kad dažniausiai jos vis tiek bus. Tik reikia tartis su specialistu, kuris atlieka Jūsų platformos optimizavimo darbus ir ne tik sutarti darbų planą, tačiau taip pat ir galimas išlaidas, kurios bus patirtos. Tokiu atveju bus galima paprasčiau apskaičiuoti – kokių reklamos investicijų reikės ir pagal tai matyti – koks atsiperkamumo rodiklis buvo pasiektas.

O viskas prasideda nuo gero savo sferos profesionalo pasirinkimo. Būtina tartis su tais, kurie dirba legaliai bei teikia garantijas savo darbas, teikia reguliarias ataskaitas.