Daugiau nei šimtą metų visame pasaulyje žinomi „Indian“ motociklai jau turi autorizuotą atstovą ir Lietuvoje – juo tapo Kaune įsikūrusi įmonė „Motorider“. Klasikiniu dizainu ir patikimumu išsiskiriantys motociklai papildys gausias jau keturioliktus metus veikiančios „Motorider“ įmonės atstovaujamų gamintojų gretas.
„Indian“ yra pirmasis JAV motociklų gamintojas, per daugiau nei šimtą metų išgyvenęs daugybę pakilimų ir nuosmukių. Nepaisant to, šie legendiniai motociklai visada garsėjo patikimumu, jais buvo pasiektas ne vienas greičio ir ištvermės rekordas. Pastaruoju metu „Indian“ išgyvena geriausius laikus per visą istoriją – motociklų gama yra didesnė nei anksčiau, o jais patenkintų klientų skaičius auga kiekvienais metais“, – teigia „Motorider“ vadovas Valdas Radvilavičius.
Pradžia – XIX amžiuje
„Indian“ istorija prasidėjo 1897 m., kai George‘as M. Hendee‘s įkūrė dviračių gamybos įmonę „Hendee Manufacturing Company“. Dviračiai buvo vadinami „Silver King“, „Silver Queen“ ir „American Indian“, vėliau pavadinimas sutrumpintas iki „Indian“ ir ilgainiui tapo pagrindiniu „Hendee“ įmonės prekės ženklu.
1901 m. buvęs dviračių lenktynininkas G. Hendee‘s nusamdė inžinierių Oscarą Hedstromą, kad šis sukurtų dviratį su papildomu vidaus degimo benzininiu varikliu. Rezultatas buvo puikus – galingas ir patikimas variklis sulaukė gerų įvertinimų, o jau kitąmet pirmas „Indian Motorcycle“ buvo pristatytas klientui. G. Hendee‘s buvo aktyvus dviratininkas ir rėmė įvairias lenktynes, tad tais pačiais 1902 m. „Indian Motorcycle“ debiutavo ištvermės varžybose iš Bostono į Niujorką. Ir jas laimėjo.
Pirmųjų lenktynių laimėjimas pradėjo erą, kurios metu pasiektas ne vienas įspūdingas rekordas. 1903 m. O. Hedstromas vienu savo sukonstruotu motociklu pasiekė pasaulio greičio rekordą – įsibėgėjo iki 56 mylių per valandą (90 km/val.), o 1906 m. „Indian Motorcycle“ pasiekė ištvermės rekordą, nukeliavęs iš San Francisko į Niujorką per 31 dieną ir 12 valandų ir nepatyręs jokių mechaninių problemų. 1907 m. „Indian Motorcycle“ Anglijoje laimėjo 1000 mylių ištvermės lenktynes, po kelerių metų – ir „Isle of Man TT“.
Antrąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį „Indian Motorcycle“ pradėtos montuoti priekinės šakės su spyruoklėmis, automatinis alyvos siurblys, 2 laipsnių pavarų dėžė, elektrinis starteris, elektriniai žibintai, legendinis 1000 cm³ darbinio tūrio „Powerplus“ variklis ir daug kitų. Kai kurios šios inovacijos kaip elektrinis starteris buvo pirmosios motociklų rinkoje.
Klientai netruko įvertinti gamintojo laimėjimus – 1913 m. pasiektas pardavimo rekordas, 32 tūkst. motociklų iškeliavo į laimingų vairuotojų rankas.
Karas nesustabdė inovacijų
Progresą pristabdė prasidėjęs Pirmasis pasaulinis karas ir JAV įsitraukimas į jį – 1917 m. didžioji dalis „Indian Motorcycle“ produkcijos buvo skirta karo reikmėms. Įmonės atsigavimas po karo truko ne vienerius metus, o tarpukariu smogė Didžioji depresija, sumažinusi transporto priemonių pardavimą iki minimumo.
Šis iššūkis nepalaužė gamintojo ir jau 1936 m. „Indian Motorcycle“ nustebino nauja inovacija – „Exhaust over intake“ (EOI) variklio tipu, padariusiu motociklą efektyvesnį ir lėmusiu naujas pergales tokiose lenktynėse kaip „Daytona 200“.
Netrukus inovacijas teko vėl nukreipti karo reikmėms – Antrojo pasaulinio karo metu „Indian Motorcycle“ tiekė motociklus Prancūzijos bei JAV kariuomenėms.
Šeštąjį dešimtmetį JAV motociklų lenktynėse dominavo po karo susikūrusi „The Indian Motorcycle Wrecking Crew™“ komanda, kuriai atstovavo legendiniai sportininkai Bobbys Hillas, Billas Tumanas ir Ernie‘s Beckmanas – jie laimėjo įvairias lenktynes asfalto bei purvo trasose. Tačiau „Indian“ vardas buvo matomas ir prie įrašų apie pasaulio rekordus.
Vienas iš jų – 1967 m. Naujosios Zelandijos pilietis Burtas Munro modifikuotu 1920 m. „Indian Scout Streamliner“ motociklu Bonevilio druskos ežere pasiekė oficialų žemės greičio rekordą – 184,087 mylios/val.
Tai buvo pirmosios „Indian Motorcycle“ eros pabaiga – pasikeitus įmonės savininkams, pardavimas pamažu krito, ilgainiui pradėti gaminti tik silpni 50 bei 175 cm³ variklius turintys motociklai, o 1977 m. veikla apskritai buvo nutraukta.
Sėkmingas prisikėlimas
2008 m. „Indian“ prisikėlė – visą jos turtą įsigijo privačių investuotojų įmonė iš Anglijos „Stellican Ltd.“. Jos pastangomis įrengta nauja „Indian Motorcycle Company“ gamykla Šiaurės Karolinos valstijoje JAV. Vėl pradėti gaminti kokybiški ir patikimi motociklai. Tokie, dėl kurių „Indian“ išgarsėjo prieš šimtą metų.
2011 m. „Indian Motorcycle“ buvo parduota vienam geriausiai žinomų vardų motociklų pasaulyje – „Polaris Industries“. Pirmasis JAV motociklų gamintojas atsidūrė gerose rankose – šį dešimtmetį „Indian“ augo ir tobulėjo sparčiau nei kada nors anksčiau.
2013 m. buvo pristatyti „Chief Classic“, „Chief Vintage“, „Chieftrain®“ ir „Thunder Stroke®“ motociklai, o netrukus prestižiniuose Motorcycle.com portalo rinkimuose „Indian Chief“ buvo pripažintas „Cruiser of the Year 2014“.
2016 m. legendinis pavadinimas „Indian Wrecking Crew“ grįžo į lenktynes su „Indian Scout FTR750“ modeliu, o 2017 m. komandos vairuotojas Jaredas Meesas pasiekė pirmąją pergalę čempionate – nugalėjo „American Flat Track Championship“.
Dabar „Indian Motorcycle“ gamoje yra daugiau nei dvidešimt „Scout“, „Cruiser“, „Touring“ ir kitų serijų motociklų.