Kai apsilankote prekybos centre, ieškodami jums aktualaus maisto produkto, kaskart susiduriate su labai didele pasiūla. Jūs matote pačių įvairiausių gamintojų produkciją, kurios nesate bandę ir apie kurią nesate nieko girdėję. Ką nuspręsite pasirinkti? Tinkamai pasirinkta spalvų gama ir įtaigus bei paveikus produktų pakuočių dizainas yra tai, kas pritraukia jūsų dėmesį ir padidina jūsų jaučiamą palankumą konkrečiai prekei – net jei jos dar nebuvote išbandę.
Visa tai rodo, kad pakuočių dizainas vaidina bene patį svarbiausią vaidmenį tuomet, kai potencialius pirkėjas bando pasirinkti jį dominantį produktą.
Pakuočių dizaino kūrimas
Pakuočių dizaino kūrimas yra procesas, kurio metu bandoma sukurti ne tik tokią pakuotę, kuri padėtų apsaugoti į ją įpakuotą produktą, tačiau taip pat ir gebėtų paveikti tikslinį vartotoją, paskatinant ją įsigyti.
Pagrindiniai pakuočių dizaino privalumai
Prekybos centruose yra gausybė visiškai akies netraukiančių ir pakankamai nepatraukliai atrodančių produktų. Ką tai rodo? Ne kiekvieni gamintojai supranta tikrąją kokybiškų pakuočių dizaino prasmę ir vertę jų verslui. Todėl naudinga žinoti pagrindinius pakuočių dizaino privalumus.
Padeda būti pastebėtiems
Novatoriškai atrodantis pakuočių dizainas padeda produktams tapti geriau matomiems ir išsiskirti iš didelės gausos panašių prekių. Vizualinė produktų prezentacija rinkodaros srityje yra raktas į sėkmę – ypač, jei prekių vertė yra didesnė.
Ar žinojote, kad pirmąjį įspūdį vartotojas apie prekę susidaro vos per pirmąsias 7 sekundes? Todėl privalu pasirūpinti, kad jūsų produktas akimirksniu išsiskirtų, būtų labai gerai pastebimas ir nepanašėtų į kitas panašaus pobūdžio prekes. Atlikti tyrimai rodo, kad bent trečdalis pirkėjų nusprendžia pirkti vien dėl produkto pakuotės.
Suteikia naudingą informaciją
Kaip jau spėjote sužinoti, pirmąjį įspūdį apie produktą vartotojas susidaro akimirksniu, todėl būtina pasistengti, kad vartotojas vos tik pažvelgęs į jūsų prekę galėtų joje užfiksuoti ir jam svarbią informaciją. Šiandien niekas neturi laiko. Kiekvienas pirkėjas stengiasi kuo mažesnėmis laiko sąnaudomis pasiekti norimą tikslą.
Žinoma, jei kalbama apie labai aukštos kokybės produktą, lygiai taip pat labai kokybiška turėtų būti ir jo pakuotė. Tai prisideda ir prie pirkėjų apsisprendimo įsigyti vieną ar kitą prekę.
Tinkamai sukurtas pakuočių dizainas pasąmoningai komunikuoja tam tikrą žinutę ir informaciją tiksliniam vartotojui. Kai kuriais atvejais tam nė nereikia pasitelkti tekstinių elementų, visą informaciją perteikiant vizualinėmis detalėmis. Taigi, jei informacija yra aiški, tai padės pirkėjui lengviau priimti sprendimą pirkti.
Padidina prekės ženklo žinomumą
Pakuočių dizaine yra naudojami visi prekės ženklui būdingi elementai. Tokie elementai kaip logotipas, prekės ženklo pavadinimas, spalvų paletė ir kitos panašios detalės padeda vartotojams lengviau atpažinti prekės ženklą ir jam būdingus produktus.
Prekės ženklo stiprinimas vaidina labai svarbų vaidmenį rinkodaros strategijos įgyvendinimo procese – nesvarbu, ar būtų kalbama apie fizinėse parduotuvėse siūlomus produktus, ar apie elektronines parduotuves.
Pakuočių dizainas ir tinkama prekės ženklo stiprinimo strategija veikia išvien, kartu emociškai paveikiant vartotojus ir paskatinant juos pasirinkti jūsų produktus. Be to, nustatyta, kad teisingai pasirinkta ir pritaikyta prekės ženklo stiprinimo strategija gali sustiprinti teigiamas vartotojų jaučiamas emocijas, kai yra bandoma pasirinkti tam tikrą prekę.
Žodis pabaigai
Kiekvienas verslas, kuris parduoda produktus, privalo pasirūpinti jų pakuočių dizainu. Net jei jūsų produktas yra pačios aukščiausios kokybės, vartotojai jo gali nesirinkti, jei pastarojo pakuotė bus prasta ir nepatraukli. Todėl aukšta prekių kokybė turėtų žengti koja kojon su aukšta pakuočių dizaino kokybe.